Buscador

Found 95 result(s)
Found 10 page(s)

Implementierung von DSP-Ketten mit Transport Triggered Architectures, Implementation of DSP-chains with Transport Triggered Architectures, Implementación de cadenas DSP con arquitecturas TTA, Implementació de cadenes DSP amb arquitectures TTA

  • Lara Ambel, Juan
[ANGLÈS] An important requirement for modern transceivers in mobile communication applications is the support of different mobile communication standards. This requirement implies that the digital filters at the transceiver must be able to adjust their algorithms and functionality to that of a given standard. Traditionally, in order to circumvent this problem, a different filter chain has been implemented for every different standard. In this work the use of a processor with high parallelism has been investigated as an alternative solution. That processor shall be able to implement different filter chains by executing different programs. The so-called Transport Triggered Architecture (TTA) has been chosen as the basis for the processor because of its flexibility and scalability. In this work parallel programs for the TTA processor are proposed, which shall maximize the utilization of processors' datapaths. Datapaths will be designed at microarchitecture level and the instruction set architecture of the processor extended in order to exploit them efficiently. Furthermore, a methodology based on three tools designed in this work is introduced, whereby a description of the filter algorithms can be almost automatically converted into a TTA processor program. A parallel program generated by the tools will be verified in a case study jointly with the proposed TTA processor equipped with the designed datapaths. The verification will take place in an Instruction Set Simulator and at the RTL level. Finally, the applicability, advantages and disadvantages of such processor-based solution will be discussed., [CASTELLÀ] Un requisito importante para los transceptores radio modernos es el soportar diferentes estándares de comunicaciones móviles, sea 2G, 3G o LTE. Esto implica que los filtros digitales en el transceptor deben ser capaces de configurar su funcionalidad a lo marcado por un estándar dado. Tradicionalmente se ha sorteado este problema y se han implementado en tales casos cadenas de filtros diferentes para cada uno de los estándares contemplados. En este trabajo se ha investigado el uso de un procesador con alto paralelismo como solución alternativa. Este procesador debe ser capaz de implementar las diferentes cadenas de filtros simplemente ejecutando programas diferentes. La llamada arquitectura TTA (Transport Triggered Architecture) ha sido escogida para la base sobre la que definir este procesador por su flexibilidad y escalabilidad. En este trabajo se proponen programas paralelos para el procesador TTA que como requisito tienen el maximizar la utilización de las unidades aritméticas del procesador. Estas unidades aritméticas se han diseñado a nivel de microarquitectura y el conjunto de instrucciones del procesador se ha extendido. Adicionalmente se presenta una metodología basada en herramientas implementadas en este trabajo. Mediante ella es posible convertir casi automáticamente una descripción de los algoritmos de los filtros considerados en un programa paralelo para el procesador TTA y que éste cumpla con el requisito de utilización máxima. En un caso de estudio un programa paralelo generado mediante la metodología presentada es verificado junto con el procesador TTA propuesto. El procesador está equipado con las unidades aritméticas diseñadas. La verificación tiene lugar en un simulador (Instruction Set Simulator) y luego a nivel RTL. Finalmente, la aplicabilidad, ventajas y desventajas de la solución basada en un procesador son discutidas., [CATALÀ] Un requisit important pels transceptors ràdio moderns és suportar diferents estàndards de comunicacions mòbils, sigui 2G, 3G o LTE. Això implica que els filtres digitals al transceptor han de ser capaços de configurar la seva funcionalitat segons un estàndard donat. Tradicionalment s'ha evitat aquest problema i s'han implementat en aquests casos cadenes de filtres diferents per cada un dels estàndards contemplats. En aquest treball s'ha investigat l'ús d'un processador amb alt paral·lelisme com a solució alternativa. Aquest processador ha de ser capaç d'implementar les diferents cadenes de filtres simplement executant programes diferents. L'arquitectura anomenada TTA (Transport Triggered Architecture) ha sigut escollida per la base sobre la qual definir aquest processador a causa de la seva flexibilitat i escalabilitat. En aquest treball es proposen programes paral·lels per el processador TTA que tenen per requisit maximitzar la utilització de les unitats aritmètiques del processador. Aquestes unitats aritmètiques s'han dissenyat a nivell de microarquitectura i el conjunt d'instruccions del processador s'ha estès. Addicionalment es presenta una metodologia basada en eines implementades en aquest treball. Mitjançant aquesta és possible convertir quasi automàticament una descripció dels algoritmes dels filtres considerats en un programa paral·lel pel processador TTA i que aquest compleixi el requisit d'utilització màxima. En un cas d'estudi un programa paral·lel generat mitjançant la metodologia presentada és verificat conjuntament amb el processador TTA proposat. El processador es troba equipat amb les unitats aritmètiques dissenyades. La verificació té lloc primer en un simulador (Instruction Set Simulator) i després a nivell RTL. Finalment, l'aplicabilitat, avantatges i desavantatges de la solució basada en un processador són discutides.
Project:


Entwicklung eines abgaskühlers

  • Carrillo Forster, Roman
PFC del programa Erasmus elaborat a Hochschule Darmstadt University of Applied Sciences, The project is part of a cooperation between Hyuandai GmbH and Ecokat, Ecokat is a company dedicated to the construction of catalytic converters and particulate filters for diesel engines. The testing of Ecokat catalysts in Hyundai engines are done in the laboratory of the Hochschule Darmstadt, equipped with testing banks and measuring devices. Specifically, the subject of my project is to develop a system to cool the exhaust of a diesel engine with 80 kW of power. The reason for having to cool the exhaust gas is to check whether the temperature influences the performance of the catalyst and particulate filter, and the goal is to cool the exhaust gases 50 º C. Above all I asked to choose within a liquid and a air cooling. As a cooling liquid required more pieces and more accurately due to the tightness I decided to do the calculations with cooling air. The first step was to calculate the composition of exhaust gas to calculate their physical and chemical characteristics with the help of the data bank of tests. After calculating the internal and external convection of the system, raising it to two different designs, a single tube with cooling fins and the other three tubes with the same smooth and cooling fins. To simplify the calculations I made an Excel sheet to experiment with different diameters, thicknesses, materials, etc.. In the end I decided to design a single tube with squared fins, as the design of three tubes would have had masses of gas friction losses. The choice of squared fins was for costs reasons, since copper is sold in square plates, and it was easier to cut the square-shaped and weld them to the tube. The building plans are made with Catia v5, after I asked the cooper and then the workers of the workshop built the radiator at the University. Once assembled, I did the tests, check results were not unexpected, since it not obtained the calculated cooling, especially at low rpm and low power. To promote the heat transfer coefficient I introduced a spring inside the tube, so the turbulence of the gases increased. After that I got good test results at low rpm and low power but at high power and at high rpm the results were worse than those calculated, probably because the spring had no effect. In conclusion, I think the reason for the difference between the calculated values and there obtained on the testing bank are because the formula that I used is based on ideal cases and gives approximated values with poor accuracy.
Project:


Strategische Maßnahmen in der Lieferkette. Die Strategien im Vergleich mit der Wertkette

  • Pueyo Morillo, Francisco
1.Einleitung 2.Supply Chain Management und Supply Chain. Definitionen 3.Strategien in der Lieferkette. Die Wertkette 4.Die Marktsegmentierung als ein Werkzeug um eine Blickpukt-Strategie zu folgen 5.Schlussforderungen, Outgoing
Project:


Parametrische Optimierung eines Querträgers

  • Orantes Riera, Manel
Desarrollo de una metodología que permita obtener de manera sistemática y, a partir de unas condiciones de contorno fijadas, una primera gometría del conjunto (travesía+deformables). La optimización paramétrica debe tener la suficiente flexibilidad para adaptarse a diferentes ensayos de choque (tanto de baja velocidad como de alta velocidad). Puntos destacables del proyecto: 1)Definición de los requisitos que debe cumplir el conjunto (traviesa+deformables) 2)Contraposición de diversos procedimientos de optimización 3)Elección y definición del procedimiento de optimización empleado (variables, restricciones, función objetivo,...) 4)Desarrollo de la optimización 5)Comprobación y valoración de los resultados obtenidos, Outgoing
Project:


Entwurf und Konstruktion einer Prüfvorrichtung zur Untersuchung von Kunststoffzahnrädern für einen Ölpumpenantrieb, Design of a test device to analyse plastic gears in application for an oil pump drive

  • Bou Romano, Josep Maria
The noise behaviour of a single stage spur gear should be optimized with regard to the development of automatic transmission. The gear stage id used to drive an oil pump in an automatic transmission, which provides the required flow for the hydraulic control system. For the optimization of the spur oil pump drive gear with respect to the gear howling noise, the use of alternative Materials, specially plastics, has to be researched. The changes should verify the lifespan using prototypes in life-tests. For that purpose a testing device should be designed, constructed and built as well as to define the load runs, to carry out the tests and to interpret the results. In addition, the coustic optimization can be demonstrated and evaluated on the test bench and in the vehicle. The key objectives of the task are: Designn, construction and assembly of a testing device. Search and establishment of alternative materials, specially plastics. Design and manufacture of prototypes. Implementation of acoustic tests and life tests. Documentation., Outgoing
Project:


Entwicklung eines zerstörungsfreien Kollisionsschutzsystems für Motorspindeln, Development of a collision protection system for spindle motors

  • Serrahima Ortubia, Nacho
-Analysis of boundary conditions in a machine tool: Geometric relations. Cinematics and dynamics. Process magnitudes (Static and dynamic forces) -Definition of critical magnitudes in the power flow. -Definition of a detailed requirement profile for the developed solution. -Concept development and assessment. -Detailed technical drawing of the chosen concept and integration in the CAD-model of an existing machine tool., Outgoing
Project:


Untersuchung der trenncharakteristiken eines hydrocyclones bei einer wasserinjection

  • Colomer Laurens, Daniel
Das vorgestellte Dokument präsentiert die Diplomarbeit mit dem Titel Untersuchung der Trenncharakteristiken eines Hydrozyklons bei einer zusätzlichen Wasserinjektion. Diese Diplomarbeit ist im Rahmen des Projekts der Erasmus-Mobilität zwischen der Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona und der Technischen Universität Erlangen-Nürnberg durchgeführt worden, insbesondere am Lehrstuhl für Umweltverfahrenstechnik und Recycling (LUR) der Technischen Universität Erlangen- Nürnberg. Diese Arbeit ist in sieben Kapitel gegliedert. Das erste Kapitel beschreibt das Ziel und den Anwendungsbereich des Projekts. Im zweiten Kapitel wird kurz das Problem der Trennung von feinen Partikeln und die Grundlage der Injektion mit dem Beispiel der Fallstudie erklärt, in der es um eine Mischung von feinen Partikeln (Kaolin 70% mit 30% Feldspat) geht. Außerdem wird auch der Begriff der Trennkurve eingeführt, obwohl ihre mathematische Beschreibung in dem Punkt 4.3 vorgestellt wird. Das dritte Kapitel besteht aus zwei grossen Abschnitten: ein historischer Überblick und eine Beschreibung der Maschine was sowohl ihre Handhabung als auch ihre Geometrie angeht. Das vierte Kapitel zeigt die Hypothese der Studie, das mathematisch verwendete Modell (Modell der Querrströmungsklassifikators) und die Gleichung. Außerdem wird der Fish-Hook-Effekt präsentiert. Im fünften Kapitel werden die Werkstoffe, die Methodik und die Arbeitsweise des Mastersizers X-2000 vorgestellt. Dies geschieht mit dem Ziel, alle experimentellen Arbeiten im Detail zu beschreiben. Ausserdem werden auch die Vorteile der Verwendung des Mastersizers gegenüber anderen älteren Methoden der Messung der Partikelgrößen der Proben genauer geschildert. Das sechste Kapitel enthält drei Hauptabschnitte: die Trennkurven in Abhängigkeit von der Injektion, vergleichende Grafiken der Trenncharakteristiken abhängig von dem Verhältnis der Wassereinspritzung und dem Druck und schließlich die allgemeine Beschreibung dieser Variablen. Die Grafiken sind dargestellt und diskutiert. Schließlich stellt das siebte Kapitel die allgemeinen Schlussfolgerungen des Projekts dar., Outgoing
Project:


Aufbau einer Optimierungskette für Kunststoffinterieurbauteile am Beispiel einer Türseitenverkleidung, Desarrollo de un proceso automático de optimización de piezas de plástico de un revestimiento interior de una puerta de automóvil

  • Vicen Renner, Daniel
-Reconstrucción CAD del modelo de una puerta mediante diseño paramétrico con SFE CONCEPT. -Mallado y definición de las técnicas de unión. -Preparación de la simulación de 3 impactos diferentes sobre la puerta mediante PAM-Crash. -Valoración de los resultados de las simulaciones mediante Animator. -Desarrolo de un proceso automático de cálculo y validación mediante programación Perl. -Optimización de los parámetros de diseño mediante el software de optimización Optimus. -Validación de los resultados (esfuerzos, deformaciones, etc.) -Documentación y presentación
Project:


Advanced search