Selling Machines. A history of the French big retailing in Spain since 1960s "Máquinas de vender". Una historia de la gran distribución francesa en España desde los años sesenta

Description: This paper seeks to draw the path of one of the most successful sectors in French international business: the big retailing. The starting hypothesis assesses that the arrival and the success of French hypermarkets is due to a set of circumstances: the fact that Spain was a neighbor country and a pre...
Language(s): Español
Subject(s): Grocery; Internationalisation; Retail; Spain , Gran Distribución; Internacionalización; Comercio Minorista, España
Publisher(s): Revista de Historia Industrial , Revista de Historia Industrial. Economía y Empresa
Contributor(s):
Source(s): Revista de Historia Industrial; Vol. 19, No 44 (2010); 97-137 , Revista de Historia Industrial. Economía y Empresa; Vol. 19, No 44 (2010); 97-137 , 2385-3247 , 1132-7200
Publication Date(s): 2017-12-14
Type(s): Artículo científico antes de ser publicado, versión del editor (article)
Rights(s): Copyright (c) 2017 Revista de Historia Industrial
Relation(s): http://revistes.ub.edu/index.php/HistoriaIndustrial/article/view/20727/22678
Estadísticas: Ocultar/Mostrar estadísticas
Uso de cookies: Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para dar un mejor servicio. Si continúa navegando se considera que acepta su uso. OKMás información