author = "Casero-Ripollés, Andreu"

Encontrado 124 documentos, página mostrada 1 de 13

Más allá de los diarios : el consumo de noticias de los jóvenes en la era digital Comunicar : revista científica iberoamericana de comunicación y educación

Description: El artículo pertenece a una sección de la revista dedicada a: Investigaciones, Estudios, Experiencias , Conocer los cambios en los hábitos de consumo de la audiencia es fundamental para calibrar el alcance y los efectos de la convergencia digital y sus perspectivas de futuro. El artículo se centra en e...
Language(s): Español

Tratamiento de los Juegos Olímpicos de Atlanta’96 en la prensa catalana y sudamericana

Description: Documento publicado por el CEO-UAB en 1998 como parte de la colección Working Papers que corresponde a un trabajo de investigación presentado en la asignatura "Olimpismo, deporte y sociedad". El texto analiza la cobertura de los Juegos Olímpicos de Atlanta'96 en los periódicos catalanes y sudamerica...
Language(s): Español

El website com a instrument comunicatiu a les eleccions autonòmiques valencianes de 2007

Description: El paper d'Internet i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) resulta creixent a l'escenari actual de la comunicació política. En aquest sentit, aquest article pretén fer una primera aproximació a l'anàlisi de les estratègies de comunicació en línia dels diferents partits polítics de...
Language(s): Catalán

Newspapers on the internet: new business models in the convergence era

Description: The internet is transforming the business model of the press. Free access to online news, increased competition and the crisis of the media sector has reopened the debate on the future of newspapers in the convergence era. The object of this paper it is to examine the basis of the new business model...
Language(s):

Journalistic contents and new business models: assessment of digital services

Description: The digital environment offers new attributes to the production of press content. The strategic use of these tools opens new channels to update the business model in the context of restructuring journalism. The aim of this paper is to evaluate the potential of digital tools from the point of view of...
Language(s):

The loss of journalistic information value: causes and consequences

Description: The exchange value of journalistic information is deteriorating. This phenomenon affects both the industrial basis and the social and democratic functions of journalism. This paper analyses the causes and effects. The first is related to the abundance of information, the lack of credibility and the ...
Language(s):

New providers of journalistic information in the digital environment: second-generation infomediaries

Description: The digital environment is favouring the emergence of new providers of journalistic information. News services offered by large digital actors are analyzed, specifically FB Newswire, a platform launched by Facebook in April 2014 that distributes information content generated on social networks and p...
Language(s):

The enterpreneurial journalism in front of its consolidation challenge

Description: The creation of media by journalists has seen a strong increase in Spain in recent years in tandem with the crisis experienced within the news sector. This phenomenon, known as entrepreneurial journalism, is a case of innovation within the field of information. The aim of this paper is to critically...
Language(s):

Producing political content for web 2.0: Empowering citizens and vulnerable populations

Description: Los medios sociales, o web 2.0, permiten a los ciudadanos producir contenidos e informaciones. Sin embargo, no todos acceden por igual a estos beneficios. Esto genera la emergencia de desigualdades digitales y la aparición públicos vulnerables. Nuestro objetivo es estudiar la incidencia de la educac...
Language(s):

Encontrado 124 documentos, página mostrada 1 de 13

Uso de cookies: Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para dar un mejor servicio. Si continúa navegando se considera que acepta su uso. OKMás información