Dipòsit Digital de la UB
oai:diposit.ub.edu:2445/122834
Otros (other). 2018

IMPRESSIÓ DEL CARTELL DE L'EXPOSICIÓ DEL CRAI BIBLIOTECA DE RESERVA: PRELUM CELEBRATISSIMUM EN EL 550 ANIVERSARI DE LA MORT DE GUTENBERG AL TALLER DE TIPOGRAFIA DE LA FACULTAT DE BELLES ARTS. [VÍDEO] [VERSIÓ REDUÏDA]. MAIG 2018

Dipòsit Digital de la UB
  • Universitat de Barcelona. CRAI Biblioteca de Reserva
  • Universitat de Barcelona. CRAI Unitat de Docència
Podeu consultar la versió estesa del vídeo a: http://hdl.handle.net/2445/122996, Vídeo promocional realitzat per difondre l'exposició Prelum celebratissimum, “la premsa tipogràfica més festejada”, organitzada pel CRAI Biblioteca de Reserva amb la col·laboració del Departament d’Arts Visuals i Disseny de la UB amb motiu del 550 aniversari de la mort de Gutenberg. Mostra el procés d'elaboració del títol dels cartells de l'exposició amb una impremta manual al Taller de Tipografia de la Facultat de Belles Arts.




Dipòsit Digital de la UB
oai:diposit.ub.edu:2445/122996
Otros (other). 2018

IMPRESSIÓ DEL CARTELL DE L'EXPOSICIÓ DEL CRAI BIBLIOTECA DE RESERVA: PRELUM CELEBRATISSIMUM EN EL 550 ANIVERSARI DE LA MORT DE GUTENBERG AL TALLER DE TIPOGRAFIA DE LA FACULTAT DE BELLES ARTS. [VÍDEO] [VERSIÓ ESTESA]. JUNY 2018

Dipòsit Digital de la UB
  • Universitat de Barcelona. CRAI Biblioteca de Reserva
  • Universitat de Barcelona. CRAI Unitat de Docència
Podeu consultar la versió reduïda del vídeo a: http://hdl.handle.net/2445/122834, Vídeo divulgatiu que mostra el procés d'elaboració del títol dels cartells de l'exposició Prelum celebratissimum “la premsa tipogràfica més festejada” amb una impremta manual al Taller de Tipografia de la Facultat de Belles Arts. Aquesta exposició va ser organitzada pel CRAI Biblioteca de Reserva amb la col·laboració del Departament d’Arts Visuals i Disseny de la UB amb motiu del 550 aniversari de la mort de Gutenberg.




Re-Unir. Archivo Institucional de la Universidad Internacional de La Rioja
oai:reunir.unir.net:123456789/11842
Artículo científico (article). 2021

SAFARI TIPOGRÁFICO: LA TIPOGRAFÍA COMO RECURSO DIDÁCTICO PARA LA COMUNICACIÓN EN LA DOCENCIA ONLINE Y APRENDIZAJE DEL DISEÑO

TYPOGRAPHIC SAFARI: TYPOGRAPHY AS A TEACHING RESOURCE FOR COMMUNICATION IN ONLINE TEACHING AND DESIGN LEARNING

Re-Unir. Archivo Institucional de la Universidad Internacional de La Rioja
  • López Méndez, Lorena
  • Rúas Ruiz de Infante, Jaime
The project under the title Typographic Safari lies in a photographic research work of the students enrolled in the second course of Editorial Design, of the Degree of Digital Design belonging to the International University of la Rioja (UNIR) with the purposed of humanizing the space, beyond the online lecture room, as well as encouraging the dialogue between students and their environment. There are few occasions where students have the opportunity to carry out an activity without the computer as main tool. The students, as a voyeur with their camera in their hands, got ready to take a tour through their different cities and towns to capture typography of their environment, making a file of different letters or types. The objectives of the Project focus on finding elements of inspiration in the signs and storefronts around them, conducting a personal interpretation of the environment while, simultaneously, they know different typographical classifications and discover the typography as a creative and artistic tool. The qualitative results provided by the participants, denote that they were committed, and they interacted during the process of shot and post-production of typographic images with liking. The communication and interaction strategy through shots in different locations, signs and storefronts, of their respective cities, show interesting photographic results in a graphic and aesthetic level., El proyecto bajo el título Safari tipográfico, consiste en un trabajo de investigación fotográfica del alumnado de la asignatura de segundo curso de Diseño Editorial, del Grado en Diseño Digital de la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR); con la intención de humanizar el espacio, más allá del aula online. Así como fomentar el diálogo entre el alumnado y su entorno, pues son escasas las ocasiones dónde los alumnos y alumnas tienen la oportunidad de realizar una actividad sin que la herramienta principal sea el ordenador. Los alumnos/as a modo de voyeur con su cámara en mano, se dispusieron a realizar un tour por sus distintas ciudades y localidades, para capturar tipografías de su entorno, realizando un archivo de letras o tipos diferentes. Los objetivos del proyecto se centran en encontrar elementos de inspiración en los rótulos y escaparates que les rodean, realizando una interpretación personal del entorno a la vez que conocen las diferentes clasificaciones tipográficas y descubrir la tipografía como herramienta creativa y artística. Los resultados cualitativos que aportan los participantes denotan que estuvieron comprometidos e interactuaron durante el proceso de captura fotografía y postproducción de las imágenes tipográficas con agrado. La estrategia de comunicación e interacción a través de dichas capturas de imágenes en diferentes ubicaciones, rótulos y escaparates de sus respectivas ciudades, muestran resultados fotográficos interesantes a nivel gráfico y estético.





UPCommons. Portal del coneixement obert de la UPC
oai:upcommons.upc.edu:2117/355623
Proyecto fin de carrera. Trabajo final de grado (bachelorThesis). 2021

ERROR EN LA LECTURA DE L'ALFABET DEPENENT DE LA TIPOGRAFIA DE LA LLETRA EN BASE A L'ESTADÍSTICA I LA TEORIA DE JOCS

UPCommons. Portal del coneixement obert de la UPC
  • Baena i Clemente, David
Objectiu: Establir un mètode per quantificar la llegibilitat de les tipografies, on s’explica, quines tipografies tenen la millor llegibilitat dels caràcters de l’alfabet a partir de les dades recollides d’un grup de 30 pacients amb una AV binocular superior a 0’8. Per a complir l’objectiu s’utilitzaran 3 mètodes diferents, l’anàlisi amb estadística bàsica, la nova aplicació de la teoria de jocs mitjançant els índexs de poder i l’utilització de les matrius de confusió. Mètode: L’estudi s’ha realitzat en dues sessions i amb les mateixes condicions ambientals d’il·luminació. L’AV binocular es mesura a una distància de 5 m. Després, el pacient sempre fixat a la mateixa posició i recolzat en una mentonera, s’escull la presentació PowerPoint que volem utilitzar en base a la seva AV i la presentem, a les diapositives hi apareixeran les lletres aïllades, l’ordre de presentació de les tipografies és amb aleatorietat preestablerta. La presentació de PowerPoint té les 26 lletres de l’alfabet anglès en AV visuals de 0,8 a 2,5, l’ordre de presentació dels caràcters és aleatori. Amb la primera presentació volem trobar un error de llegibilitat de l’alfabet d’un 25-50%, quan el trobem, seleccionem el valor d’AV i comencem l’experiment. Totes les presentacions es presenten amb aquell valor d’AV a totes les tipografies. Per a cada tipografia, analitzarem minúscules i majúscules, i cadascuna serà presentada dos cops. Resultats: Els 3 mètodes coincideixen en què l’Optotípica és la tipografia amb millor llegibilitat a les minúscules. Les altres tres tipografies (Helvetica, Roboto i Times New Roman) obtenen bons valors però per sota de l’Optotípica. Per a les majúscules la millor tipografia és l’Helvetica seguida de la Times New Roman, la Roboto i per últim l’Optotípica. Conclusió: El mètode per quantificar la llegibilitat ha sigut satisfactori i s’observa com la incorporació de la teoria de jocs en aquesta anàlisi és essencial per donar un altre enfocament als resultats., Objective: Establish a quantitative method of typeface readability with the help of basic statistics, game theory and confusion matrix, where it explains, which typefaces have the best readability of the characters of the alphabet from the collection of data from a group of 30 patients with binocular VA above 0.8. Method: The study was carried out in two sessions and in a single environment to maintain the same environmental and luminance conditions. The binocular VA was taken at the distance of 5m for the VA. After, the patient was always fixed at the same position, we presented a PowerPoint presentation with the isolated letters centred in the middle, this PowerPoint presentation was choose based on VA result, the order of the typefaces was random. The PowerPoint presentation have the 26 characters of the English alphabet in VAs from 0.8 to 2.5, the order of the presentation of characters was random. With the first presentation we wanted to find an error of readability of the alphabet of the 25%-50%, when we found it, we select the VA from the presentation and we will begin the experiment. All the presentation was presented with that VA in all typefaces. For each typeface, we analyse capital letters and lowercase, and each will be presented twice. Results: The 3 methods agree that Optotípica is the typeface with the best readability to lowercase letters. The other 3 fonts (Helvetica, Roboto and Times New Roman) obtains similar values among them. For capital letters, the best typeface is Helvetica followed by Times New Roman, Roboto and Optotípica. Conclusion: The method for quantifying readability has been satisfactory and, is observed, that the incorporation of game theory into this analysis is essential to give another focus to results.




O2, repositorio institucional de la UOC
oai:openaccess.uoc.edu:10609/142469
Conferencia académica (lecture). 2017

TIPOGRAFIA, FEBRER 2017

O2, repositorio institucional de la UOC
  • Alberich-Pascual, Jordi
  • Ferrer Franquesa, Alba
  • Sánchez Vila, Àlex
  • Gómez i Fontanills, David
Recurs d'aprenentatge de la Universitat Oberta de Catalunya. Material publicat amb llicència Creative Commons passats 6 semestres des de la data de publicació., Recurso de aprendizaje de la Universitat Oberta de Catalunya. Material publicado con licencia Creative Commons pasados 6 semestres desde la fecha de publicación., Learning material of the Universitat Oberta de Catalunya. Material published under a Creative Commons license after 6 semesters from the date of publication.




O2, repositorio institucional de la UOC
oai:openaccess.uoc.edu:10609/105766
Proyecto fin de carrera. Trabajo final de grado (bachelorThesis). 2010

TIPOGRAFIA EN ENTORNS GNU/LINUX

O2, repositorio institucional de la UOC
  • Ferran i Peralta, Rafael
Anàlisi dels aspectes tècnics, artístics i legals dels tipus de lletra en entorns de programari lliure i la seva coexistència amb la tipografia tradicional. Exemple pràctic de concepció, disseny, elaboració i publicació, sota llicència OFL, d'un tipus de lletra amb eines de programari lliure., Análisis de los aspectos técnicos, artísticos y legales de los tipos de letra en entornos de software libre y su coexistencia con la tipografía tradicional. Ejemplo práctico de concepción, diseño, elaboración y publicación, bajo licencia OFL, de un tipo de letra con herramientas de software libre., Analysis of the technical, artistic and legal aspects of typefaces in free software environments and their coexistence with traditional typography. Practical example of conception, design, elaboration and publication, under OFL license, of a typeface with free software tools.




DUGiDocs – Universitat de Girona
oai:dugi-doc.udg.edu:10256/8735
Artículo científico (article). 2012

LA TIPOGRAFIA CARRERAS. LA TRAJECTÒRIA D'UNA COL·LECCIÓ DE MATRIUS XILOGRÀFIQUES DES DEL BARROC FINS AL SEGLE XX

DUGiDocs – Universitat de Girona
  • Garcia i Carbonell, Maria
  • Roig i Torrentó, M. Assumpta




UVaDOC. Repositorio Documental de la Universidad de Valladolid
oai:uvadoc.uva.es:10324/54679
Otros (other). 1885

CATALOGO DE LAS OBRAS, OPUSCULOS Y DEMÁS PUBLICACIONES ESPAÑOLAS Y LATINAS / DE LA LIBRERIA Y TIPOGRAFIA DE LA INMACULADA CONCEPCION

UVaDOC. Repositorio Documental de la Universidad de Valladolid
  • Libreria y Tipografia de la Inmaculada Concepcion (Barcelona)




UVaDOC. Repositorio Documental de la Universidad de Valladolid
oai:uvadoc.uva.es:10324/61697
Proyecto fin de carrera. Trabajo final de grado (bachelorThesis). 2023

CREACIÓN DE UNA TIPOGRAFÍA DIGITAL: GROW FONT

UVaDOC. Repositorio Documental de la Universidad de Valladolid
  • Frutos Peláez, Sara de
El presente trabajo práctico consiste en el diseño de una tipografía. Parte de un estudio sobre la evolución de la tipografía a lo largo de los siglos, desde el año 1440 hasta la actualidad, recorriendo momentos clave en el diseño tipográfico, como la revolución de los tipos móviles con la industria de Gutenberg o la aparición de los ordenadores. Este proyecto práctico comprende el diseño de un set estilístico para una tipografía sansserif. El desarrollo abarca: (1) una fase de inspiración en fuentes existentes, (2) el proceso de bocetado por contorno, (3) el vectorizado de las letras y (4) los ajustes ópticos. A través de esta actividad he conseguido poner en práctica conocimientos adquiridos en diversas materias el Grado de Publicidad y Relaciones Públicas, y que me han servido como punto de partida para profesionalizar mi práctica en diseño tipográfico., Grado en Publicidad y Relaciones Públicas




Dipòsit Digital de Documents de la UAB
oai:ddd.uab.cat:110365
Imagen (Image). 2013

TIPOGRAFIA

Dipòsit Digital de Documents de la UAB
  • Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
  • Gonzàlez Gavara, Mònica
  • Calvet Renedo, Sergio
  • Sierra Hinojosa, Montserrat
Exposició presencial i virtual de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General sobre la tipografia i el disseny de tipus en les seves diverses vessants., L'exposició presencial es va muntar a les vitrines de la planta baixa de la biblioteca entre el 26 de juny i el 27 de setembre de 2013 amb material bibliogràfic sobre tipografia i disseny provinent de les col·leccions de la biblioteca.



1404