Resultados totales (Incluyendo duplicados): 4
Encontrada(s) 1 página(s)
Dipòsit Digital de la UB
oai:diposit.ub.edu:2445/164777
Dataset. 2020

ANTIBODY RESPONSES TO THE RTS,S/AS01E VACCINE AND PLASMODIUM FALCIPARUM ANTIGENS AFTER A BOOSTER DOSE WITHIN THE PHASE 3 TRIAL IN MOZAMBIQUE (RAW DATA)

  • Dobaño, Carlota, 1969-
  • Sánchez, Lina
  • Vidal, Marta
  • Jairoce, Chenjerai
  • Aguilar, Ruth
  • Ubillos, Itziar
  • Cuamba, Inocencia
  • Nhabomba, Augusto J.
  • Williams, Nana Aba
  • Diez-Padrisa, Núria
  • Cavanagh, David
  • Angov, Evelina
  • Coppel, Ross L.
  • Gaur, Deepak
  • Beeson, James G.
  • Dutta, Sheetij
  • Aide, Pedro Carlos Paulino
  • Campo, Joseph J.
  • Moncunill, Gemma
Study of immune correlates against malaria after vaccination with RTS,S/ASO1E: a comphrensive immunological arm of a Phase III double-blind, randomize, controlled multi-centre trial (MAL067)., Dades primàries associades a l'article publicat a NPJ Vaccines, vol. 5 [https://doi.org/10.1038/s41541-020-0192-7], The RTS,S/AS01E vaccine has shown consistent but partial vaccine efficacy in a pediatric phase 3 26 clinical trial using a 3-dose immunization schedule. A fourth dose 18 months after the primary 27 vaccination was shown to restore the waning efficacy. However, only total IgG against the 28 immunodominant malaria vaccine epitope has been analyzed following the booster. To better 29 characterize the magnitude, nature and longevity of the immune response to the booster, we 30 measured levels of total IgM, IgG and IgG1-4 subclasses against three constructs of the 31 circumsporozoite protein (CSP) and the hepatitis B surface antigen (HBsAg, also present in RTS,S) 32 by quantitative suspension array technology in 50 subjects in the phase 3 trial in Manhiça, 33 Mozambique. To explore the impact of vaccination on naturally acquired immune responses, we 34 measured antibodies to P. falciparum antigens not included in RTS,S. We found increased IgG, 35 IgG1, IgG3 and IgG4, but not IgG2 nor IgM, levels against vaccine antigens one month after the 4th 36 dose. Overall, antibody responses to the booster dose were lower than the initial peak 37 response to primary immunization and children had higher IgG and IgG1 levels than infants. 38 Higher anti-Rh5 IgG and IgG1-4 levels were detected after the booster dose, suggesting that RTS,S 39 partial protection could increase some blood stage antibody responses. Our work shows that the 40 response to the RTS,S/AS01E booster dose is different from the primary vaccine immune 41 response and highlights the dynamic changes in subclass antibody patterns upon the vaccine 42 booster and with acquisition of adaptive immunity to malaria.

Proyecto: //
DOI: http://hdl.handle.net/2445/164777
Dipòsit Digital de la UB
oai:diposit.ub.edu:2445/164777
HANDLE: http://hdl.handle.net/2445/164777
Dipòsit Digital de la UB
oai:diposit.ub.edu:2445/164777
PMID: http://hdl.handle.net/2445/164777
Dipòsit Digital de la UB
oai:diposit.ub.edu:2445/164777
Ver en: http://hdl.handle.net/2445/164777
Dipòsit Digital de la UB
oai:diposit.ub.edu:2445/164777

e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JORAJZ
Dataset. 2020

HISTORIA DE LA LENGUA ESPAÑOLA DE RAMÓN MENÉNDEZ PIDAL: EL ESPAÑOL ÁUREO. RENACIMIENTO HUMANÍSTICO (1474-1555)

  • Fernández-Ordóñez, Inés
El presente conjunto de datos describe y proporciona acceso a las papeletas manuscritas por Ramón Menéndez Pidal en el archivo de la Historia de la Lengua Española, correspondientes al archivador 1, cajón 6 en el que figura el título: "El español áureo. Renacimiento humanístico (1474-1555)". La organización de contenidos permite diferenciar las siguientes secciones: El humanismo (1474-1525); Triunfo del italianismo (1525-1555); Evolución del idioma (siglos XV-XVI); Las otras lenguas hispanas y Relaciones internacionales.

Proyecto: //
DOI: https://doi.org/10.21950/JORAJZ
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JORAJZ
HANDLE: https://doi.org/10.21950/JORAJZ
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JORAJZ
PMID: https://doi.org/10.21950/JORAJZ
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JORAJZ
Ver en: https://doi.org/10.21950/JORAJZ
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JORAJZ

e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JQBWIM
Dataset. 2020

HISTORIA DE LA LENGUA ESPAÑOLA DE RAMÓN MENÉNDEZ PIDAL: EL ESPAÑOL ANTIGUO (1380-1474). RENACIMIENTO ERUDITO

  • Fernández-Ordóñez, Inés
El presente conjunto de datos describe y proporciona acceso a las papeletas manuscritas por Ramón Menéndez Pidal en el archivo de la Historia de la Lengua Española, correspondientes al archivador 1, cajón 5 en el que figura el título: "El español antiguo (1380-1474). Renacimiento erudito". La organización de contenidos permite diferenciar las siguientes secciones: Primera etapa (1380-1419); Segunda generación (1419-1454). Hervor del manierismo; Tercera generación (1454-1474). Reacción contra el cultismo; Evolución del idioma; Las otras lenguas y variedades hispanas; y Vida internacional. (2020-03-10)

Proyecto: //
DOI: https://doi.org/10.21950/JQBWIM
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JQBWIM
HANDLE: https://doi.org/10.21950/JQBWIM
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JQBWIM
PMID: https://doi.org/10.21950/JQBWIM
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JQBWIM
Ver en: https://doi.org/10.21950/JQBWIM
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/JQBWIM

e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/WBJJQU
Dataset. 2020

HISTORIA DE LA LENGUA ESPAÑOLA DE RAMÓN MENÉNDEZ PIDAL: EL ESPAÑOL ANTIGUO (1230-1380)

  • Fernández-Ordóñez, Inés
El presente conjunto de datos describe y proporciona acceso a las papeletas manuscritas por Ramón Menéndez Pidal en el archivo de la Historia de la Lengua Española, correspondientes al archivador 1, cajón 4 en el que figura el título: "El español antiguo (1230-1380)". La organización de contenidos permite diferenciar las siguientes secciones: Renovación erudita del idioma (1230-1295); y Apogeo y fin de la tendencia didáctica (1295-1380).

Proyecto: //
DOI: https://doi.org/10.21950/WBJJQU
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/WBJJQU
HANDLE: https://doi.org/10.21950/WBJJQU
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/WBJJQU
PMID: https://doi.org/10.21950/WBJJQU
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/WBJJQU
Ver en: https://doi.org/10.21950/WBJJQU
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/WBJJQU

Buscador avanzado