Buscador

Found 37 result(s)
Found 4 page(s)

Agenda 21 za kulturu

  • Institut de Cultura de Barcelona
  • Ciudades y Gobiernos Locales Unidos
Podeu consultar la versió en català a: http://hdl.handle.net/11703/90414, Podeu consultar la versió en castellà a: http://hdl.handle.net/11703/111352, Podeu consultar la versió en francès a: http://hdl.handle.net/11703/111513, Podeu consultar la versió en anglès a: http://hdl.handle.net/11703/111517, Podeu consultar la versió en àrab a: http://hdl.handle.net/11703/111519, Podeu consultar la versió en búlgar a: http://hdl.handle.net/11703/111521, Podeu consultar la versió en alemany a: http://hdl.handle.net/11703/111566, Podeu consultar la versió en gallec a: http://hdl.handle.net/11703/111567, Podeu consultar la versió en italià a: http://hdl.handle.net/11703/111568, Podeu consultar la versió en japonès a: http://hdl.handle.net/11703/111569, Podeu consultar la versió en persa a: http://hdl.handle.net/11703/111570, Podeu consultar la versió en portuguès a: http://hdl.handle.net/11703/111571, Podeu consultar la versió en suec a: http://hdl.handle.net/11703/111574, Podeu consultar la versió en ucraïnès a: http://hdl.handle.net/11703/111577, Podeu consultar la versió en turc a: http://hdl.handle.net/11703/111576
Project:


Kültür için Gündem 21

  • Institut de Cultura de Barcelona
  • Ciudades y Gobiernos Locales Unidos
Podeu consultar la versió en ucraïnès a: http://hdl.handle.net/11703/111577Podeu consultar la versió en català a: http://hdl.handle.net/11703/90414, Podeu consultar la versió en castellà a: http://hdl.handle.net/11703/111352, Podeu consultar la versió en francès a: http://hdl.handle.net/11703/111513, Podeu consultar la versió en anglès a: http://hdl.handle.net/11703/111517, Podeu consultar la versió en àrab a: http://hdl.handle.net/11703/111519, Podeu consultar la versió en búlgar a: http://hdl.handle.net/11703/111521, Podeu consultar la versió en alemany a: http://hdl.handle.net/11703/111566, Podeu consultar la versió en gallec a: http://hdl.handle.net/11703/111567, Podeu consultar la versió en italià a: http://hdl.handle.net/11703/111568, Podeu consultar la versió en japonès a: http://hdl.handle.net/11703/111569, Podeu consultar la versió en persa a: http://hdl.handle.net/11703/111570, Podeu consultar la versió en portuguès a: http://hdl.handle.net/11703/111571, Podeu consultar la versió en serbi a: http://hdl.handle.net/11703/111572, Podeu consultar la versió en suec a: http://hdl.handle.net/11703/111574
Project:


Kulturni indikatori i Agenda 21 za Kulturu

  • Institut de Cultura de Barcelona
  • Ciudades y Gobiernos Locales Unidos
Podeu consultar la versió en castellà a: http://hdl.handle.net/11703/111587, Podeu consultar la versió en anglès a: http://hdl.handle.net/11703/111588, Podeu consultar la versió en francès a: http://hdl.handle.net/11703/111589, Podeu consultar la versió en búlgar a: http://hdl.handle.net/11703/111593, Podeu consultar la versió en japonès a: http://hdl.handle.net/11703/111594, Podeu consultar la versió en persa a: http://hdl.handle.net/11703/111595, Podeu consultar la versió en ucraïnès a: http://hdl.handle.net/11703/111598
Project:


Saveti za lokalnu implementaciju Agende 21 za kulturu

  • Institut de Cultura de Barcelona
  • Ciudades y Gobiernos Locales Unidos
Podeu consultar la versió en castellà a: http://hdl.handle.net/11703/90424, Podeu consultar la versió en anglès a: http://hdl.handle.net/11703/111578, Podeu consultar la versió en francès a: http://hdl.handle.net/11703/111579, Podeu consultar la versió en búlgar a: http://hdl.handle.net/11703/111580, Podeu consultar la versió en japonès a: http://hdl.handle.net/11703/111581, Podeu consultar la versió en persa a: http://hdl.handle.net/11703/111582, Podeu consultar la versió en ucraïnès a: http://hdl.handle.net/11703/111584
Project:


Optimization of pipe diameters in looped pipeline network after the modified loop method

  • Tanasković, Toma
  • Brkić, Dejan
After the calculation of flows in a looped pipeline distribution network is done, very often velocity of fluid in some of the pipeline branches are undersized while in other are oversized. Hence, it is necessary to perform optimization of the pipes’ diameter to fit in range of suggested values. Suggested velocities for water flow in waterworks systems are 0.75-1.5 m/s, while in the case of natural gas flow in gas-pipelines this velocity limit is increased up to20 m/s. Problem of velocity in a gas pipeline is more complex in comparison to water velocity. This issue is caused by compressibility of gas. In this paper is shown procedure of diameters’ optimization after the modified Hardy Cross method. Difference in comparison to classical problem in which flow distribution is unknown is that on the contrary, in optimization problem flows are now constants while the diameters are treated as variables.
Project:


Za Razliku koja nije relativna i dijalog koji nije prinudan, Diferencia sin relativismo y diálogo sin coerción, For non-relative difference and non-coercibe dialogue

  • Sáez Rueda, Luis
Idioma: serbio. Language: Serbian., Razlike naspram identitetu i totalitetu, i to na kriticki i nerelativisticki nacin. U prvom odeljku se pokazuje kako se moderno promisljanje razlike pretvorilo u nekriticku disperziju i vrednosni politeizam. U drugom odeljku se izlaf.e i delom podrf.ava Habermasovo i Apelovo glediSte da duhovno jedinstvo ne mote poticati ni iz metafizike ni iz religije. U treéem odeljku se kritikuje "dijalosko" resenje ovihfilozoja, a u cetvrtom preispituje postmoderna alternativa. U petom odeljku izlaie se stanoviste koje otvara moguénost za nerelativisticko promisljanje razlike i oslanja se na "tragicnu" koncepciju racionalnosti., For Non-Relative Difference and Non-Coercive Dialogue The aim of this artícle is to show that there are reasons for affirming the difference against the ídentity in a critical and non-relatíve way. First, the author explains how the modern thinking of difference led to pluralism and relativism. Then he exposes Habermas' and Apel's thesis that "spiritual unity" cannot stem neither from metaphysics nor from religion. He criticizes their "dialogical" solution and examines postmodern alternative. Finally, he defends hís own, non-relativistic view which relies on the so-called "tragic" conception of rationality.
Project:


Advanced search