Resultados totales (Incluyendo duplicados): 3
Encontrada(s) 1 página(s)
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/0LPHUH
Dataset. 2023

DIFERENCIAS EN LA ADOPCIÓN TECNOLÓGICA DEL PROFESORADO

  • Rosario Freixas
  • Daniel Domínguez Figaredo
  • Fernando Gamboa-Rodríguez

Descripción del proyecto

La investigación se propone contrastar las prácticas digitales del profesorado fuera y dentro del aula, a partir de un modelo de adopción tecnológica que califica los usos que se hacen de las TIC y el nivel de apropiación que dichos usos implican.


Descripción del dataset

Aggregated data from a survey of university faculty that sought to determine the extent to which the use of technology in daily life corresponds to teaching activities.

,

Description of the project

The research aims to contrast the digital practices of teachers outside and inside the classroom, based on a model of technological adoption that qualifies the uses of ICT and the level of appropriation that such uses imply.

Description of the dataset

Aggregate data from a survey addressed to enrolled university students, about their perception of the rapid change in assessment methods at the university. The survey included questions about previous experience with online exams, the conditions under which they took the exams, perception of the time for completing the exam, difficulty, anxiety, control/invigilation, and preferences about assessment modalities. The survey included closed questions, Likert-type questions, and an open-ended question for additional observations the students would like to express.


Proyecto: //
DOI: https://doi.org/10.21950/0LPHUH
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/0LPHUH
HANDLE: https://doi.org/10.21950/0LPHUH
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/0LPHUH
PMID: https://doi.org/10.21950/0LPHUH
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/0LPHUH
Ver en: https://doi.org/10.21950/0LPHUH
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/0LPHUH

e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/USSKSI
Dataset. 2023

CHARACTERIZATION OF FLIPPED CLASSROOM TEACHING IN MULTIGRADE RURAL SCHOOLS

  • Javier Castillo López
  • Daniel Domínguez Figaredo

Description of the project

The study we focused on the application of the Flipped Classroom (FC) method in the context of multigrade rural classroom (MRC). The research was guided by two research questions:

  • Research question 1 (RQ-1): Does the implementation of the FC method in MRC require adapting standard FC procedures?
  • Research question 2 (RQ-2): Is there a particular methodological framework for applying FC in MRC?

RQ-1 is based on the analysis of FC teaching practices in MRC. The aim was to determine whether interventions with students of different levels affected the sequence and habitual actions in FC.

RQ-2 was to determine some kind of regularity or pattern in the eventual variation in the application of the FC method in these types of spaces.

In order to answer these questions, questionnaire-based research was conducted, complemented by in-depth interviews with teachers in rural multigrade classrooms. The data collected came from teachers in a number of schools located in a specific region, allowing the research to be formulated as a case study.


Description of the dataset

Aggregate data from questionnaires-interviews with teachers in rural multigrade classrooms on the implementation of Flipped Classroom methodologies.

,

Descripción del proyecto

El estudio se centró en la aplicación del método Flipped Classroom (FC) en el contexto del aula rural multigrado (MRC), a partir de dos preguntas de investigación:

  • Pregunta de investigación 1 (RQ-1): ¿La aplicación del método FC en MRC requiere adaptar los procedimientos estándar de FC?
  • Pregunta de investigación 2 (RQ-2): ¿Existe un marco metodológico concreto para aplicar el método FC en el MRC?

La RQ-1 se basa en el análisis de las prácticas de enseñanza del FC en MRC. El objetivo era determinar si las intervenciones con alumnos de diferentes niveles afectaban a la secuencia y a las acciones habituales en FC.

La RQ-2 consistió en determinar algún tipo de regularidad o patrón en la eventual variación en la aplicación del método de FC en este tipo de espacios.

Para responder a estas preguntas, se realizó una investigación basada en cuestionarios, complementada con entrevistas en profundidad a docentes de aulas rurales multigrado. Los datos recogidos procedían de profesores de varias escuelas situadas en una región específica, lo que permitió formular la investigación como un estudio de caso.


Descripción del dataset

Datos agregados procedentes de los cuestionarios-entrevista a profesorado de aulas

rurales multigrado sobre la implementación de metodologías Flipped Classroom.


Proyecto: //
DOI: https://doi.org/10.21950/USSKSI
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/USSKSI
HANDLE: https://doi.org/10.21950/USSKSI
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/USSKSI
PMID: https://doi.org/10.21950/USSKSI
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/USSKSI
Ver en: https://doi.org/10.21950/USSKSI
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/USSKSI

e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/XRCXKU
Dataset. 2023

THE IMPACT OF RAPID ADOPTION OF ONLINE ASSESSMENT ON STUDENTS' PERFORMANCE AND PERCEPTIONS

  • Daniel Domínguez Figaredo
  • Inés Gil-Jaurena
  • Javier Morentin Encina

Description of the project

The research focused on the influence of online assessment on academic performance and students' perception of the new method. Two data sources were used: the contrast of academic performance indicators (assessment, success and achievement rates, and average marks obtained) between the online examination call and the previous ones with face-to-face examinations; and a questionnaire to a sample of students on their perception of the online assessment experience.


Description of the dataset

Aggregate data from a survey addressed to enrolled university students, about their perception of the rapid change in assessment methods at the university. The survey included questions about previous experience with online exams, the conditions under which they took the exams, perception of the time for completing the exam, difficulty, anxiety, control/invigilation, and preferences about assessment modalities. The survey included closed questions, Likert-type questions, and an open-ended question for additional observations the students would like to express.

,

Descripción del proyecto

La investigación se centró en la influencia de la evaluación online en el rendimiento académico y en la percepción de los estudiantes sobre el nuevo método. Se utilizaron dos fuentes de datos: el contraste de indicadores de rendimiento académico (tasas de evaluación, éxito y aprovechamiento, y nota media obtenida) entre la convocatoria de exámenes en línea y las anteriores con exámenes presenciales; y un cuestionario a una muestra de estudiantes sobre su percepción de la experiencia de evaluación en línea.


Descripción del dataset

Datos agregados de una encuesta dirigida a estudiantes universitarios, sobre su percepción del rápido cambio de los métodos de evaluación en la universidad. La encuesta incluía preguntas sobre la experiencia previa con exámenes en línea, las condiciones en las que realizaron los exámenes, la percepción del tiempo para completar el examen, la dificultad, la ansiedad, el control/invigilancia y las preferencias sobre las modalidades de evaluación. La encuesta incluía preguntas cerradas, preguntas tipo Likert y una pregunta abierta para observaciones adicionales que los estudiantes quisieran expresar.


Proyecto: //
DOI: https://doi.org/10.21950/XRCXKU
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/XRCXKU
HANDLE: https://doi.org/10.21950/XRCXKU
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/XRCXKU
PMID: https://doi.org/10.21950/XRCXKU
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/XRCXKU
Ver en: https://doi.org/10.21950/XRCXKU
e-cienciaDatos, Repositorio de Datos del Consorcio Madroño
doi:10.21950/XRCXKU

Buscador avanzado